Bloc
I finalment la revisió de les caixes!
I per fi al maig hem anat a veure quin ha estat el resultat de les ocupacions!!
Cada grup ha fet els seu recorregut. I cada parella ha anotat quin era l'estat d'ocupació, quina l'espècie ocupadora i si hi havien ous o pollets. en cas que hi haguessin polls i tinguessin una mida per ser marcats, aleshores s'ha procedit al seu anellament.
Col·locació de les caixes-niu
Un cop els alumnes han decorat i personalitzat les caixes-niu, a continuació toca anar a penjar-les!
Al març, abans que les mallerengues i pardals, com a possibles ocupants, comencin a reproduir-se és el moment d'anar a col·localre les caixes. Cada grup ha fet un recorregut diferent, així poden comparar els resultats entre ells i treure'n les seves pròpies conclusions.
Durant la sortida s'explicava quins eren els requeriments per a poder situar la caixa en un òptim per a ser ocupada. Llavors el parell d'alumnes triava l'arbre i la posició. Abans de col·locar la caixa cada parella es feia una foto amb la seva caixa-niu i un cop penjada també es fotografiava la situació actual. Cada parella anotava a la seva fitxa quin era l'arbre on s'ha col·locat la caixa i en quina zona del recorregut. Així els alumnes tenen millor record d'on han d'anar a buscar la seva caixa per a futures revisions, sigui amb la família o amb l'escola.
Instal·lació de la menjadora

Tal com dèiem, també a l'escola pública Joan XXIII, a principi de novembre hem instal·lat una menjadora per a ocells prop de les aules dels alumnes de 5è de primària per a que puguin realitzar les observacions pertinents. Ells mateixos seran els encarregats d'anar afegint les llavors i altres aliments per al bon funcionament de la menjadora.
Primeres sessions

A l'octubre de 2016 en col·laboració amb l'Ajuntament de Balenyà i el Consell Comarcal hem encetat les primeres sessions a l'escola pública Joan XXIII. L'activitat s'ha dut a terme amb esl alumnes de 5è de primària. En total s'han muntat 20 caixes-niu. La propera sessió s'instal·larà una menjadora per ocells.